tent_header.png

Home > Veelgestelde vragen  

FAQ

Algemeen

Wat is Buzz010?
Buzz010 is de regeling waarmee scholen in het primair onderwijs in Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen en Maassluis busvervoer tegen gereduceerd tarief kunnen boeken. We rijden naar educatieve bestemmingen binnen de gemeenten Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen en Maassluis.

Voor wie is Buzz010 bedoeld?
De busritten zijn bedoeld voor scholen in het primair onderwijs (basis-, speciaal- en voortgezet speciaal onderwijs) in Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen en Maassluis die vallen onder een deelnemend schoolbestuur. Bekijk hier of jouw bestuur al is aangesloten bij Buzz010.

Hoe kan ik busritten reserveren bij Buzz010?
Om busritten te reserveren moet je als school een account hebben op buzz010.nl. Lees hier hoe je er een aanmaakt. Lukt het niet of heb je een specifieke vraag, neem dan contact op met onze klantenservice. We helpen je graag.

Is Buzz010 gratis?
Nee, Buzz010 is niet gratis. Stichting Buzz010 betaalt een deel van de kosten en het resterende deel wordt aan de school of het schoolbestuur gefactureerd. Alle informatie over de kosten voor de busritten vind je hier.

De bus is te laat, wat nu?
We doen ons uiterste best om de bussen op tijd te laten rijden, maar het kan voorkomen dat de bus vaststaat in het verkeer of vertraging oploopt bij een andere school. Bel dan de buschauffeur. In de email met ritdetails die twee dagen voor vertrek wordt verstuurd, staat het telefoonnummer. Het is belangrijk dat de leerkrachten/begeleiders deze email tijdens de reis bij zich hebben.

Mijn school staat niet in Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen of Maassluis. Kan ik gebruik maken van Buzz010?
Nee, helaas niet. Scholen buiten deze gemeenten komen niet in aanmerking voor de regeling.

Kunnen kinderen in een rolstoel mee in de bus?Ja, dit is mogelijk. Vermeld dit in het opmerkingenveld. Nooteboom Tours neemt contact met je op om de mogelijkheden te bespreken. Voor het vervoer van rolstoelgebonden leerlingen worden extra kosten in rekening gebracht. Meer informatie over de kosten vind je hier.


Reserveren

Hoe lang van tevoren moet ik mijn busrit reserveren?
Ons advies is minimaal 2 weken van tevoren. Doe je dit korter van tevoren dan loop je het risico dat er niet voldoende bussen beschikbaar zijn. Je reservering wordt dan afgewezen. Lees hier meer over de boekingsvoorwaarden.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten/inloggen lukt niet, wat nu?
Je kunt een nieuw wachtwoord aanvragen via de website. Klik op ‘inloggen’ en dan op ‘wachtwoord vergeten’. Let op: gebruik bij het inloggen je gebruikersnaam en niet je emailadres. Heb je geen email ontvangen om een nieuw wachtwoord aan te maken? Check dan de map met ongewenste e-mail of spam. Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op.

Boek ik de excursie zelf ook via Buzz010?
Nee, bij Buzz010 boek je alleen de busrit. De activiteit boek je rechtstreeks bij de excursieaanbieder.

Kan ik vanaf een andere locatie worden opgehaald dan school?
Ja, dat kan. Pas bij stap 3 in het reserveringsproces het adres van de school aan naar het gewenste adres.

Hoe weet ik wat de status is van mijn reservering?
In je schoolaccount op Buzz010.nl zie je onder het kopje ‘reserveringen’ of je reservering is bevestigd, in behandeling is of is afgewezen.

Kan ik mijn reservering wijzigen of annuleren?
Ja, dat kan onder het kopje ‘reserveringen’ in je schoolaccount. Doe dit op tijd en tijdens kantooruren. Als de bus al onderweg is, kan deze niet kosteloos worden geannuleerd.

Kan ik twee reserveringen tegelijk maken?
Nee, dat kan niet. Ook als er meerdere excursies plaatsvinden op één dag dien je aparte reserveringen aan te maken. Als meerdere groepen tegelijk naar dezelfde bestemming gaan, kun je die wel in één reservering samenvoegen.

Kan ik meerdere bussen reserveren?
Nooteboom Tours bepaalt aan de hand van het aantal leerlingen en begeleiders hoeveel bussen er nodig zijn. Het aantal bussen wordt zo efficiënt mogelijk ingezet dus we kunnen daar van tevoren geen afspraken over maken.

Wat betekent de status ‘bemiddeling Buzz010’ bij mijn reservering in mijn account?
De reservering kan niet worden uitgevoerd zoals je die hebt aangevraagd, maar er is wel een alternatief mogelijk. Je ontvangt binnenkort een email van Buzz010 met een nieuw voorstel.

Buzz010 heeft mij een mail gestuurd met alternatieve excursietijden en toch wordt mijn reservering afgewezen, waarom?
Het is belangrijk dat wij binnen 48 uur een reactie ontvangen op het voorstel. Als wij binnen die tijd geen reactie hebben ontvangen, annuleren we de reservering.

Ik ben geen school, maar ik wil wel graag voor een school reserveren. Kan dat?
Nee, dat kan helaas niet. Buzz010 is een regeling voor scholen waarvan het schoolbestuur het convenant heeft ondertekend. Een busrit boeken bij Buzz010 gaat altijd via een schoolaccount. 


BEVESTIGEN
 

Wanneer ontvang ik een bevestigingsmail?
Binnen 48 uur ontvang je een mail van Buzz010 of de reservering is bevestigd, afgewezen of dat de vervoerder (Nooteboom Tours) alleen op een ander tijdstip plek heeft. Als je reservering is bevestigd, ontvang je een week voor vertrek een bevestigingsmail van Nooteboom Tours met de vertrektijden. Twee dagen voor vertrek stuurt Nooteboom Tours een email met de ritdetails. In deze mail staat ook het aantal zitplaatsen per bus en de gegevens van de chauffeur(s). Het is belangrijk dat de leerkrachten/begeleiders die meegaan deze email bij zich hebben.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen van mijn reservering, wat nu?
Check eerst je ongewenste mail of je spam. Het kan zijn dat onze mails daarin terecht komen. Niet gevonden? Neem dan contact op met Buzz010.

Hoe laat komt en vertrekt mijn bus?
Nooteboom Tours berekent de reistijd en gaat daarbij uit van de begin- en eindtijd van de excursie die is opgegeven in de reservering. De bus staat 10 minuten voor de aangegeven tijd in de bevestigingsmail gereed en vertrekt ook uiterlijk 10 minuten na de aangegeven tijd. Zorg dat de groep op tijd aanwezig is! De bus komt ongeveer 10 minuten voor aanvang van de excursie aan op de locatie.


Gebruik Buzz010

Kan ik Buzz010 gebruiken voor schoolreisjes?
Nee, Buzz010 is niet bedoeld voor excursies die uitsluitend gericht zijn op vermaak, zoals spelen in een speeltuin of het bezoeken van een pretpark. We rijden alleen naar educatieve excursies.

Wat wordt verstaan onder educatieve excursies?
De activiteiten tijdens deze excursies vallen binnen een van de leergebieden en sluiten aan bij de kerndoelen PO. Alle bestemmingen op de website voldoen hieraan.

Ik wil op excursie naar een (alternatieve) bestemming die niet op de website staat. Kan dat?
Graag zelfs! Buzz010 ziet heel Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen en Maassluis als leerschool dus vinden we het leuk als scholen zelf met excursie-ideeën komen die aansluiten bij de leerstof. Na het klikken op de knop ‘reserveer een buszzrit’ geef je bij stap 2 aan dat het gaat om een andere excursieaanbieder. Als we twijfelen aan de educatieve aard van de excursie vragen we je om te motiveren waarom de bestemming voldoet aan de kerndoelen PO.

Waarom is mijn aanvraag/bestemming afgewezen?
De meest voorkomende redenen zijn dat de vervoerder geen bussen meer beschikbaar heeft of dat de alternatieve excursiebestemming niet past bij de doelstellingen van Buzz010. Lees hier meer over in de boekingsvoorwaarden. Heb je vragen over een afwijzing? Neem dan contact met ons op.

Kan ik een busrit aanvragen naar een bestemming buiten de gemeentegrenzen van Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen of Maassluis?
Nee, dit kan niet. Buzz010 rijdt alleen binnen deze gemeenten.

Mijn vraag staat er niet tussen, wat nu?
Neem contact met ons op. We helpen graag.

 

Buzz010 maakt gebruik van cookies.

We gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken, om voorkeuren op te slaan, en voor marketingdoeleinden. Door op 'optimaal' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze cookie verklaring. Je hebt ook de keuze voor 'minimaal', als je dit liever niet hebt.