Home > Veelgestelde vragen > Voor scholen

Voor scholen

Wat is Buzz010?
Buzz010 is hét loket voor het reserveren van busritten naar educatieve schoolexcursies.


Voor wie is Buzz010 bedoeld?

De busritten zijn bedoeld voor het primair onderwijs (basisonderwijs, speciaal onderwijs en voortgezet speciaal onderwijs) die onder een deelnemend schoolbestuur vallen. Is de school aangesloten bij een ander bestuur? Dan dient hiervoor eerst een partnerschap vastgesteld te worden, door het onderteken van het convenant. Het convenant heeft een geldigheidsduur tot en met schooljaar 2021-2022. Bekijk hier of jouw bestuur al is aangesloten bij Buzz010.


Hoe kan ik mijn school aanmelden?

Om je aan te melden, ontvang je een mail met een unieke link van Buzz010. Hierin staat je gebruikersnaam. Het wachtwoord verzin je zelf tijdens het aanmelden en na afloop krijg je een bevestigingsmail van je aanmelding waarin nogmaals je gebruikersnaam wordt genoemd. Je wachtwoord wordt om veiligheidsredenen niet meegestuurd in deze mail. Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op.


Vanaf wanneer kan ik een bus reserveren?

Vanaf het schooljaar 2018-2019 kunnen de bussen gereserveerd worden. 

Hoe lang van tevoren moet ik mijn busrit reserveren?
Wij raden om minstens vier weken van tevoren je busrit te reserveren om zeker te zijn van een bus. Korter van tevoren kan wel, maar het risico is dan dat er niet voldoende bussen beschikbaar zijn op het moment dat jij op excursie wilt gaan. Leer hier meer over de boekingsvoorwaarden. 


Moet de school betalen voor de busritten die worden gereserveerd via Buzz010?

Buzz010 is niet kosteloos, maar de tarieven zijn sterk gereduceerd. Alle informatie over de kosten voor de busritten vind je hier.


Hoeveel ritten krijg ik per schooljaar?

De ambitie van Buzz010 is dat elke leerling twee excursies per jaar onderneemt. Jaarlijks stelt het bestuur van Stichting Buzz010 het totaal aantal beschikbare ritten vast. Wil je weten hoeveel busritten er beschikbaar zijn? Klik hier voor informatie hierover.


Kan ik met Buzz010 excursiebestemmingen bezoeken buiten Rotterdam?

Nee, Buzz010 rijdt enkel naar bestemmingen binnen de gemeentegrenzen van Rotterdam.


Mag ik de bus gebruiken voor schoolreisjes?

Buzz010 is bedoeld voor educatieve excursies die aansluiten bij de kerndoelen PO en vallen binnen een van de leergebieden. Buzz010 is niet bedoeld voor excursies die uitsluitend gericht zijn op het hebben van plezier en waarbij er geen koppeling is naar het onderwijs. Hiermee bedoelen we bijvoorbeeld het spelen in een speeltuin of het bezoeken van een pretpark.


Wat wordt verstaan onder een educatieve excursie?

Educatieve excursies vallen binnen een van de leergebieden en sluiten aan bij de kerndoelen PO. Alle bestemmingen op de website voldoen hieraan. Mocht je naar een andere bestemming willen, vragen we je te motiveren in hoeverre de bestemming hieraan voldoet. Meer informatie hierover vind je hier.


Ik wil een excursie maken naar een bestemming die niet op de website staat. Hoe doe ik dat?

Een reservering voor een andere educatieve bestemming kun je maken door op de knop ‘reserveer een buszzrit’ te klikken en vervolgens bij stap 2 aan te geven dat het om een andere excursieaanbieder gaat. Meer informatie vind je onder reserveren.


Boek ik ook gelijk de excursie via Buzz010?

Nee, alleen de busrit reserveer je via Buzz010. De excursie zelf boek je voorafgaand rechtstreeks bij de excursieaanbieder.


Kan ik vanaf een andere locatie worden opgehaald dan school?

Ja, dit kan. Bij stap 3 van het reserveren van je busrit staat de locatie van de school vooraf ingevuld. Mocht je willen worden opgehaald van en teruggebracht naar een andere locatie, kun je dat hier invullen.


Is het mogelijk om met kinderen die speciaal vervoer nodig hebben op excursie te gaan?

Ja, dit is mogelijk. Vul bij stap 3 van het reserveren in het opmerkingenveld dat het gaat om speciaal vervoer. De busvervoerder neemt dan contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.


Hoe weet ik wat de status is van mijn aanvraag voor een busrit?

Dit is terug te vinden in de online omgeving van jouw school onder ‘reserveringen’.

Waarom is mijn aanvraag afgewezen?
In samenwerking met de vervoerder proberen wij zoveel mogelijk busritten te faciliteren voor zoveel mogelijk scholen, alleen kan het soms zo zijn dat wij een aanvraag afwijzen. De meest voorkomende redenen zijn dat de vervoerder de busrit niet kan uitvoeren of bij een alternatieve excursiebestemming dat deze niet past bij de doelstellingen van Buzz010. Lees hier meer informatie over de boekingsvoorwaarden. Als je vragen hebt over een afwijzing, kun je altijd contact met ons opnemen. 


Kan ik Buzz010 gebruiken voor excursies binnen het Cultuurtraject?

Ja, dit is mogelijk. Je kunt als school zelf kiezen voor welke educatieve excursies op de website je Buzz010 wil inzetten.


Kan ik mijn reservering annuleren?

Ja, dit kan in de online omgeving van de school onder ‘reserveringen’. Klik op de reservering en vervolgens zie je zowel een knop ‘annuleren’ als ‘wijzigen’.


Kan ik mijn reservering wijzigen?

Ja, dit kan in de online omgeving van de school onder ‘reserveringen’. Klik op de reservering en vervolgens zie je zowel een knop ‘wijzigen’ als ‘annuleren’.


{{ errors.first('username') }}
{{ errors.first('password') }}
De door jou ingevoerde gebruikersnaam en/of wachtwoord is niet correct.
Vragen? Neem contact met ons op: info@buzz010.nl
{{ errors.first('email') }}
Er is een email verzonden naar {{ form.email }}
Vragen? Neem contact met ons op: info@buzz010.nl

Buzz010 maakt gebruik van cookies met als doel de website en onze diensten te verbeteren. Bekijk onze Cookievoorwaarden.