Home > Veelgestelde vragen > Voor scholen
Voor scholen
Wat is Buzz010?
Buzz010 is hét loket voor het reserveren van busritten naar educatieve schoolexcursies.
Voor wie is Buzz010 bedoeld?
De busritten zijn bedoeld voor het scholen in het primair onderwijs (basisonderwijs, speciaal onderwijs en voortgezet speciaal onderwijs) die onder een deelnemend schoolbestuur vallen. Is de school aangesloten bij een ander bestuur? Dan dient hiervoor eerst een partnerschap vastgesteld te worden door het onderteken van het convenant. Het convenant heeft een geldigheidsduur tot en met schooljaar 2021-2022. Bekijk hier of jouw bestuur al is aangesloten bij Buzz010.
Hoe kan ik mijn school aanmelden?
Om busritten te kunnen reserveren dien je je als school eerst eenmalig aan te melden. Hiervoor ontvang je een mail met een unieke link van Buzz010. Heb je de link nog niet ontvangen of ben je die kwijt, neem dan contact op.
Hoe lang van tevoren moet ik mijn busrit reserveren?
Wij raden aan om minstens 2 weken van tevoren je busrit te reserveren om zeker te zijn van een bus. Korter van tevoren kan wel, maar het risico is dan dat er niet voldoende bussen beschikbaar zijn. Lees hier meer over de boekingsvoorwaarden.
Moet de school betalen voor de busritten die worden gereserveerd via Buzz010?
Buzz010 is niet gratis, maar de tarieven zijn sterk gereduceerd. Alle informatie over de kosten voor de busritten vind je hier.
Mag ik de bus gebruiken voor schoolreisjes?
Buzz010 is bedoeld voor educatieve excursies die aansluiten bij de kerndoelen PO en vallen binnen een van de leergebieden. Buzz010 is niet bedoeld voor excursies die uitsluitend gericht zijn op het hebben van plezier. Hiermee bedoelen we bijvoorbeeld het spelen in een speeltuin of het bezoeken van een pretpark.
Wat wordt verstaan onder een educatieve excursie?
Educatieve excursies vallen binnen een van de leergebieden en sluiten aan bij de kerndoelen PO. Alle bestemmingen op de website voldoen hieraan. Mocht je naar een andere bestemming willen, vragen we je te motiveren in hoeverre de bestemming hieraan voldoet. Meer informatie hierover vind je hier.
Ik wil op excursie naar een bestemming die niet op de website staat. Hoe doe ik dat?
Na het klikken op de knop ‘reserveer een buszzrit’ geef je bij stap 2 aan dat het gaat om een andere excursieaanbieder. Meer informatie hierover vind je onder reserveren.
Boek ik ook gelijk de excursie via Buzz010?
Nee, alleen de busrit reserveer je via Buzz010. De activiteit zelf boek je voorafgaand rechtstreeks bij de excursieaanbieder.
Kan ik vanaf een andere locatie worden opgehaald dan school?
Ja, dit kan. Bij stap 3 van het reserveren van je busrit staat de locatie van de school vooraf ingevuld. Moet dit een andere locatie zijn, dan kun je dat hier invullen.
Hoe weet ik wat de status is van mijn aanvraag voor een busrit?
Dit is terug te vinden in de online omgeving van jouw school onder ‘reserveringen’.
Waarom is mijn aanvraag afgewezen?
De meest voorkomende redenen zijn dat de vervoerder de busrit niet kan uitvoeren vanwege de beschikbaarheid of dat een alternatieve excursiebestemming niet past bij de doelstellingen van Buzz010. Lees hier meer informatie over de boekingsvoorwaarden. Als je vragen hebt over een afwijzing, kun je altijd contact met ons opnemen.
Kan ik Buzz010 gebruiken voor excursies binnen het Cultuurtraject?
Ja, dit is mogelijk.
Kan ik mijn reservering annuleren?
Ja, dit kan in de online omgeving van de school onder het kopje ‘reserveringen’.
Kan ik mijn reservering wijzigen?
Ja, dit kan in de online omgeving van de school onder het kopje ‘reserveringen’.
Is het mogelijk om met kinderen die rolstoelvervoer nodig hebben op excursie te gaan?
Ja, dit is mogelijk. Vul in het opmerkingenveld in dat het gaat om speciaal busvervoer. De busvervoerder neemt dan contact met je op om de mogelijkheden te bespreken. Voor het vervoer van rolstoelgebonden leerlingen worden extra kosten in rekening gebracht. Meer informatie over de kosten vind je hier.
Gelden er coronamaatregelen?
Op dit moment niet. Als het over corona gaat, volgt Buzz010 de richtlijnen van het RIVM. Nooteboom Tours volgt de richtlijnen die zijn opgesteld door de vervoerdersbranche.
Mijn vraag staat hier niet tussen, wat nu?
Neem contact met ons op. We helpen je graag verder.
E-mail niet ontvangen? Controleer je spamfolder of neem contact met ons (info@buzz010.nl) op om te controleren of het ingevulde e-mailadres wel gekoppeld is aan jouw school.